piątek, 27 listopada 2020
Amber Event Awards to międzynarodowy konkurs organizowany przez Baltic Event Industry Club (BEIC) – organizację zrzeszającą agencje specjalizujące się w działaniach event marketingowych z krajów regionu Morza Bałtyckiego. Celem organizacji konkursu jest chęć docenienia i uhonorowania osiągnięć zespołów i obiektów w ich wysiłkach na rzecz rozwoju branży eventowej.
KBF, operator Centrum Kongresowego ICE Kraków otrzymał trzecią nagrodę w kategorii Webinar za zrealizowanie cyklu webinarów edukacyjnych dla polskiej branży spotkań w okresie lockdownu.
W tym roku do Amber Event Awards można było zgłosić wydarzenia organizowane w czasie pandemii w ramach czterech kategorii: Wydarzenie hybrydowe, Wydarzenie wirtualne, Live stream i Webinar. Spośród wielu zgłoszonych projektów do finału konkursu, który odbył się online 25 listopada 2020 r., zakwalifikowały się webinary KRAKÓW NETWORK zorganizowane przez KBF – operatora Centrum Kongresowego ICE Kraków we współpracy z Miastem Kraków i partnerem technologicznym, członkiem inicjatywy KRAKÓW NETWORK – CMA. Wydarzenia te zostały docenione przez profesjonalistów branży spotkań, czego efektem jest trzecie miejsce w kategorii Webinar.
– Kiedy dowiedzieliśmy się, że wprowadzony został lockdown, szybko zrozumieliśmy, jaki wpływ będzie miał on na naszą branżę oraz branże pokrewne: zatrzymanie realizacji, niepewna przyszłość i chaos komunikacyjny – mówi Izabela Błaszczyk dyrektor KBF. – Dlatego niemal od razu przystąpiliśmy do pracy. Do organizacji webinarów o ogólnopolskim zasięgu zaprosiliśmy ekspertów, którzy razem z nami stworzyli dokument „Bezpieczeństwo eventów po pandemii” oraz przedstawili swoje rekomendacje dla branży i dla klientów. Po raz kolejny pokazaliśmy, jak istotny jest dialog, szczera rozmowa i wspólna współpraca. Taka postawa została doceniona przez grono jurorów z krajów rejonu Morza Bałtyckiego. – dodaje dyrektor Błaszczyk.
Nagrodzone przez międzynarodowe jury Amber Event Awards webinary KRAKÓW NETWORK miały na celu utrzymanie kontaktu ze wszystkimi członkami branży spotkań, zapewnienie sprawnego przepływu bieżących informacji, pozwalających na efektywną współpracę i wzajemne wsparcie w trudnej sytuacji, a także dbałość o dobry PR branży eventowej.
KBF jako pomysłodawca i organizator projektu KRAKÓW NETWORK– skupiającego ponad 500 profesjonalistów branży spotkań z Małopolski – wziął na siebie odpowiedzialność za wypracowanie spójnego głosu w obliczu nieoczekiwanych zmian. Niezmiernie cieszy więc fakt, że jury międzynarodowego konkursu doceniło tę inicjatywę, pokazując tym samym, że CSR jest ważnym i nieodłącznym elementem biznesu.
Realizacje te pokazały także, jak elastyczni i sprawni są przedstawiciele lokalnej branży spotkań. Webinary spotkały się z dużym zainteresowaniem odbiorców.
Transmisje przeprowadzono prosto z Centrum Kongresowego ICE Kraków za pośrednictwem formatu Facebook Live oraz z wykorzystaniem aplikacji ZOOM. Zgodnie z danymi z Facebooka organiczny zasięg materiałów wyniósł 30 100 odbiorców, transmisje oglądano łącznie przez 35 000 minut, całkowita liczba odsłon to 10 100, zaś aktywność uczestników ilustruje liczba 4300 – tyle reakcji, like’ów oraz komentarzy pojawiło się w czasie wydarzeń.
Współtworzenie nowych standardów dla branży, a także nieustanny środowiskowy dialog dają nadzieję, że gdy kryzys dotyczący przemysłu spotkań zostanie zażegnany, podmioty odpowiedzialne za realizację kongresów, konferencji, sympozjów, forów oraz innych wydarzeń biznesowych wrócą na rynek błyskawicznie i w pełnym wymiarze.
Naszą nagrodę dedykujemy wszystkim osobom, które na co dzień odpowiadają za produkcję, realizację, organizację i komunikację eventów.