Kraków jest opowieścią

poniedziałek, 15 maja 2023

26 kwietnia w Centrum Kongresowym ICE Kraków z inicjatywy Kraków Network odbyła się pierwsza publiczna prezentacja Programu strategicznego komunikacji marki Krakowa na lata 2023-2030 z udziałem twórców strategii: dr Jarosława Górskiego i Adriana Gamonia. Organizatorami spotkania byli Kraków5020, operator Kraków Network oraz Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta Krakowa. Udział w spotkaniu wzięło ok. 200 osób – pracowników jednostek samorządowych oraz członków Kraków Network.

 

Program strategiczny to nowy rozdział w sposobie prezentacji i komunikacji marki Krakowa, którego kierunek wyznaczają manifest oraz idea: „Kraków jest opowieścią”. To właśnie ona będzie stanowić fundament przyszłych kampanii komunikacyjnych miasta.

– W strategii komunikacji marki tożsamość Krakowa żyje w opowieściach, stwarza się w nich i odnawia, aby stać się impulsem do dalszych działań. Profesor Philip Kotler, guru marketingu i jeden z pionierów marketingu miejsc twierdzi, że miarą siły marki miasta jest to, czy chce się o nim opowiadać i dzielić historiami o nim – mówiła podczas prezentacji Paula Fanderowska, wiceprezeska Kraków5020, liderka Kraków Network. – Tworzenie barwnej opowieści o mieście różnorodnym, nowoczesnym, będącym prężnym ośrodkiem akademickim to sposób na przyciąganie do Krakowa zarówno biznesu, kapitału, ale także kongresów czy innych ważnych wydarzeń, które wpływają na jakość życia w mieście.

Wyzwaniem nowej strategii jest włączenie w tworzenie opowieści o Krakowie wszystkich podmiotów związanych z miastem, a w szczególności jego mieszkańców, a także tych, którzy tutaj pracują i mają firmy. O tym, że tę opowieść tworzymy wszyscy, w Kraków Network wiemy od dawna. Wiemy też, że im więcej głosów, tym głośniejszy przekaz – warunkiem jest, żeby mówić to samo i posługiwać się tymi samymi wartościami. Zaproponowana przez UMK strategia zakłada cztery wartości: mądrość, twórczość, współpracę i przyjaźń. To one mają wybrzmiewać w komunikacji, jak i w działaniach miasta.

 

W ramach strategii marki Krakowa powstało kilka praktycznych przewodników komunikacyjnych, podzielonych na tematy: Ekologia i klimat, Gospodarka komunalna, Kultura, Nauka i biznes, Sprawy społeczne oraz Turystyka i sport. Pobrać je można tutaj: www.bip.krakow.pl/?dok_id=167345

 

Program strategiczny komunikacji marki Krakowa znajduje się tutaj: www.bip.krakow.pl/plik.php?zid=387417

 

Poprzedni wpis Następny wpis